“El terror sigue siendo utilizado por los regímes totalitarios incluso cuando ya han sido logrados sus objetivos psicológicos: su verdadero horror estriba en que reina sobre una población completamente sometida. Allí donde es llevado a la perfección el dominio del terror, como los campos de concentración, la propaganda desaparece por completo; quedo incluso completamente prohibida en la Alemania nazi. La propaganda, otras palabras, es un instrumento del totalitarismo, y posiblemente el más importante, en sus relaciones con el mundo no totalitario; el terror, al contrario, constituye, la verdadera esencia de su forma de gobierno[...] matando a pequeños funcionarios socialistas y a miembros influyentes de los partidos adversarios trataron de demostrar a la población los peligrosa que implicaba la amera afiliación a esos partidos[…] como , advertía a la población en general que resultaba más seguro ser miembro de una organización paramilitar nazi que ser un republicano leal.”

Hannah Arendt. Los orígenes del totalitarismo.


La utilització del terror



Hannah Arendt en el seu llibre Els orígens del totalitarisme (1951) on va investigar els orígens del comunisme i del feixisme i la seua connexió amb l'antisemitisme; llibre controvertit a causa de la seua comparança de dos models considerats, per alguns, antagònics. Apunta que el pitjor del totalitarisme és que el terror segueix sent utilitzat pels règims totalitaris fins i tot una vegada han aconseguit els seus objectius. El terror reina sobre la població subordinada a l’Estat, a la Nació i al Partit.

Al text podem distingir altra idea del feixisme com és el rebuig al sistema democràtic liberal i,
la seua voluntat de impedir -mitjançant la violència sistemàtica- el perill de revolucions socialistes en el seu país.

En conclusió, el terror era la forma de governar dels règims totalitaris. Aquests utilitzaven la por per a doblegar la voluntat dels ciutadans; entenent-se així,que el terror sense propaganda perdria el gran efecte psicològic que produeix en la població.


Sobre l'autora

Politòloga alemanya, nacionalizada nord-americana, reputada per les seues obres sobre el totalitarisme i el món jueu. Va néixer en Hannover el 14 d'octubre de 1906. Després de realitzar estudis en tres universitats, als 22 anys d'edat es va doctorar en Humanitats en la Universitat de Heidelberg. En 1933 va marxar a França per a escapar del règim nacionalsocialista implantat aquell any en el seu país i, en 1941, va fugir a Estats Units, la nacionalitat dels quals va adoptar en 1951. Va treballar en una editorial de Nova York i va ocupar alts càrrecs en diverses organitzacions jueves. Després de publicar Orígens del totalitarisme (1951), va impartir classes en les universitats de Berkeley, Princeton i Chicago. Entre moltes altres obres seves figuren La condició humana (1958), Entre el passat i el futur (1961), Sobre la revolució (1963) i la polèmica Eichmann a Jerusalem (1963), basada en el seu informe sobre els judicis a criminals de guerra nazis en 1961. Les seues memòries, Correspondència, 1926-1969, van ser publicades en 1992. Les seves obres segueixen sent molt llegides, sobretot per qui lluiten contra els règims totalitaris. Van exercir una gran influència entre els signataris de Carta 77, moviment a favor dels drets humans en la Txecoslovàquia posestalinista.


Sobre l'obra


Els orígens del totalitarisme (Aliança). Els governs totalitaris són l'esdeveniment central del segle XX. Despleguen un terror total que es materialitza en els camps de concentració (nazis) i de treball (soviètics). Són el "mal radical" perquè les seues accions,polvoritzen qualsevol categoria moral: ni poden ser perdonades ni poden ser castigades.














This entry was posted on 4:07 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 comentarios:

    Ana Estela i Gallach dijo...

    He detectat que els títols de les entrades varien de majúscules a minúscules ¿? Aquesta entrada està elaborant-se, no? Deuria de quedar clar el sentit del comentari de l'obra de Hannah Arendt i uniformar formats. Recorda que es poden fer hipervincles o utilitzar altra classe de recursos audiovisuals per informar.
    Bon treball xiques!

  1. ... on 11 de junio de 2009, 15:12  
  2. Empar dijo...

    Hola. Ja veig que Ana ha fet el comentari en la transcripció del text que heu analitzat d'Història, quan supose que el voldria fer en lo de Filofosia. Bé, no passa res, així anem tots enterant-se de tot que per això són els blocs. Seria convenient que el text estiguera amb una lletra un poc més gran i color distint a la resta. També canviar el color dels subtítols; podeu provar amb un color lila, que resaltarà sobre el rosa pàlid del fons. OK?. Demà més. Empar

  3. ... on 11 de junio de 2009, 15:27  
  4. Empar dijo...

    Hola. Cal que poseu els vostres noms en la presentació del bloc. També que enganxeu el link amb hisgeoart. Les etiquetes harien d'estar més cap a dalt, doncs és la informació del que conté el bloc. Val?
    Empar

  5. ... on 15 de junio de 2009, 16:07  
  6. Empar dijo...

    Hola de bou. En el comentari no hi ha apenes res de l'explicació del contingut del tema amb el qual es relaciona.

  7. ... on 16 de junio de 2009, 15:39